Recenzja – Kierownica TotalBmx TWS

Witajcie!

Kto ma kierownicę? Każdy! Kto tęskni za czasami, gdy kierownice 8″ były nazywane dużymi? Ja! To dlaczego bohaterką dzisiejszej recenzji jest kierownica TotalBmx TWS w rozmiarze 9,5″? Już tłumaczę! Całe życie byłem zwolennikiem małych kierownic. Miałem Haro Slim Bar, miałem Piffa, Boba. Gdy kupiłem Cirrusa w wersji 8″ to żałowałem, że jednak 7,25″ nie kupiłem. Po Cirrusie przesiadłem się na Vultusa 8,25″ którego do dnia nadejścia TWSa uważałem za gigantycznego. Ale po namowie Daniela ze SkatePro zdecydowałem się na kierownicę TWS w gigantycznym rozmiarze 9,5″ szerokości 29,5″ i chromowanym wykończeniu.

Opakowanie – paczka przyszła po kilku dniach, kierownica zapakowana była w jednym pudle z ramą ( której recenzja również się pojawi ). Oczywiście wewnątrz pudła nic się nie ruszało i nie obijało o siebie. Zapakowana była w folię niczym KHE, lecz posiadała kartonik na poprzeczce informujący o modelu, rozmiarze, wykończeniu itp. Marian! Tu jest jakby luksusowo!

Specyfikacja – kierownica jest wykonana ze stali CR-MO stop 4130 ulepszanej cieplnie. Występuje w 2 wysokościach: 9 cali oraz omawiana 9 i pół. Mniejsza kierownica jest szeroka na 29 cali, większa jest pół cala szersza. Kąty mają takie same. Mianowicie: 2 stopnie wzniosu, oraz 12 stopni szerokości. W temacie wagi, producent podaje tylko dla wersji 9″: 845gram. Czyli nie tak źle. Większa powinna ważyć około 900 gram. Dodam, że mocowana jest do mostków 22,2mm, gdyż ostatnio niektórzy producenci zaczęli wypuszczać mostki i kierownice pod 25,4mm. W temacie kolorów. Do wyboru macie: klasyczną czerń, błyszczący chrom, oraz coś co ciężko nazwać. Zdjęcie jeśli nie zapomnę dam poniżej. Spawy są wykonane bardzo ładnie i estetycznie.

Montaż – kierownica jako taka niczym się nie wyróżnia w tym względzie z jednym wyjątkiem. Jest pokryta chromem co oznacza że ma niski współczynnik tarcia. Czyli jest śliska. Co to oznacza? Gripy zakłada się łatwo, lecz klamkę hamulcową trzeba przykręcić mocniej ( a więc odpadają aluminiowe śruby o czym się przekonałem na własnym przykładzie ). I tyle. Powierzchnia styku z mostkiem jest radełkowana, więc nic się nie przesuwa. Dodatkowo pozwolę sobie zaznaczyć, że była mocowana do mostka w oilslicku i pomimo jej wielkości – ani razu się nie przesunęła w trakcie spektakularnych ucieczek roweru w powietrzu przy katowaniu no foot double seatgraba czy pokracznego w moim wykonaniu tailwhipa. Barendy – co nie jest takie oczywiste ( Cirrus na ultracienkich rurkach się kłania ) nie wypadają i trzymają się dobrze.

Użytkowanie – przyznaję, bałem się tego rozmiaru. Precież jedym z moich ulubionych tricków jest onefoot x-up. Jak ja będę obracał taką szeroką kierownicą? Jak? Srak. Okazuje się, że po 30 minutach przyzwyczajania się jeździ się dobrze. Bardzo dobrze. Większa kierownica dodaje trochę wagi ( Cirrus 630 gram vs TWS ~900gram ), lecz kontrola nad rowerem jest sporo większa. Manuale przyjemniejsze, loty spokojniejsze. Odnośnie trwałości powłoki chromowanej – będę miał ciężko to ocenić. Na girpach mam założone dodatkowe kołnierze, więc rower upadając nie obija kierownicy, tylko klamkę i wspomniane kołnierze. ALE! udało mi się zrobić mikrowgniota na poprzeczce i powłoka w tym miejscu została nienaruszona. Obawiałem się, że wraz ze wzrostem wysokości kierownicy wzrośnie uczucie „pracy” kierownicy góra-dół wynikającego ze sprężystości stali. Ale efekt ten na szczęście nie występuje.

Podsumowanie – swoją kierownicę mam od sklepu SkatePro. Kosztuje 329PLN. Ponad TRZYSTA NOWYCH POLSKICH ZŁOTYCH ZA KIEROWNICĘ. Nie wiem jak Wy, ale mnie ta cena przeraża. Plus jest taki, że nie jest to najdroższa kierownica na rynku ( są i takie za 379PLN ), plus jest taki, że w szalonym malowaniu sygnowanym przez Webba kierownica kosztuje tyle samo. Cena jest więc umiarkowanie wysoka. Czy opłacalna? Moim zdaniem nie jest to okazja życia, lecz jeśli lubicie Totala/Webba/Parkową jazdę jest to propozycja do przemyślenia. W tym przypadku za ceną idzie jakość. W szkolnej skali kierownica dostaje 4 właśnie ze względu na cenę.

Za udostępnienie kierownicy do testów dziękuję sklepowi SkatePro.com.pl

No Replies to "Recenzja - Kierownica TotalBmx TWS"

    Leave a reply

    Your email address will not be published.